ПРОЕКТ
«Природа – наш спільний дім»
Автор: вчитель початкових класів Новолуганської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Чуприна Наталя Миколаївна
Категорія проекту: виховання екологічної культури.
Контингент: учні 1 – 4 класів.
Світ, що оточує дитину, -
це передусім світ природи з безмежним багатством явищ,
з невичерпною красою. Тут, у природі,
вічне джерело дитячого розуму.
Василь Сухомлинський
Цілі і завдання проекту:
збагачувати знання дітей про тваринний і рослинний світ, розвивати екологічні уявлення, знання про цінність природи і правилах поведінки в ній. Формувати уміння різноманітної діяльності в природі. Накопичувати у дітей емоційний позитивний досвід спілкування з природою. Учити проводити власні дослідження у світі природи, узагальнювати накопичений досвід. Змінити ставлення молодших школярів до ПК, сприйняття його як універсального інструмента для роботи в будь-якій області людської діяльності, а не лише як засіб для гри.
Ідея проекту:
задіяти всі передумови для системного екологічного виховання молодших школярів,
ефективно використовуючи цифрові технології.
Навчально – методичні матеріали:
-
Інформаційні джерела (енциклопедії, науково – пізнавальна література);
-
Програмні засоби, зокрема „Природознавство для самих маленьких", „Астрономія для самих маленьких", „Географія для самих маленьких", „Цікава хімія", „Фізика для самих маленьких" від „Берг Саунд" (Rір Galkа); „Дитяча колекція - Видатні митці світу", „Земля та Всесвіт", „Рослини нашої планети" (Наш Формат); „Маленький астроном", „Природа й людина", „Питання про тварин", „Світ природи. Цікаві матеріали про навколишнє середовище" (Новий Диск) тощо.
-
Мультимедійні підручники.
Ключові слова: екологія, світогляд, захист, природа, мультимедіа, веб – сайт, Інтернет.
Етапи і терміни реалізації програми:
1 етап – «Аналітико-подготовчий» 01.09.2012г. – 30.11.2012г.
-
Проведення діагностики
- < >кскурсії в природу.
Збір природного матеріалу.
-
Класні години.
- < >кологічні практикуми.
Батьківські збори з застосуванням цифрових технологій.
2 етап – «Діяльнісний» 01.11.2012г. – 30.03.2015г.
-
Пошук і збір інформації.
-
Проведення уроків-презентацій з використанням звукового й відео супроводу й ефектів анімації.
-
Пошук потрібних сайтів, скачування знайденої інформації на електронні носії, роздрук матеріалів для подальшої роботи;
-
Проектні роботи дітей.
-
Конкурс виробів з природного матеріалу.
-
Пошук в мережі Інтернет відповідей на тематичні питання.
-
Пошук однолітків, які живуть в інших місцях для листування за допомогою електронної пошти, обміну інформацією.
-
Підготовка «екскурсоводів» віртуального музею.
3 етап – «Завершальний» 01.04.2015г. – 14.05.2015г.
-
Проведення моніторингу: зміна міжособових відносин, рівеньекологічних знань учнів, сформованість дослідницьких умінь.
-
Створення звітів у вигляді презентації, ілюстрування малюнками.
-
Створення фотоальбому.
-
Екскурсії до віртуального музею;
-
Узагальнення і систематизація досвіду реалізації проекту.
-
Заохочення учасників проекту.
-
Підведення підсумків в організації ділової співпраці з соціальними партнерами.
-
Випуск шкільної газети, буклетів, листівокза підсумками реалізації проекту.
-
Створення відеотеки «Природа – наш дім».
Критерії ефективності реалізації проекту:
• Зміна ставлення до ПК, сприйняття його як універсального інструменту для роботи в будь-якій області людської діяльності, а не лише як засіб для гри.
• Оволодіння учнями дослідницьких умінь: виявлення проблеми, висунення гіпотези, проведення дослідів і експериментів, систематизація і узагальнення отриманих результатів.
• Оволодіння дизайнерськими прийомами візуалізації навчального матеріалу.
• Позитивна динаміка включення учнів в соціально-значущу діяльність по охороні навколишнього середовища.
• Уміння учнів вибирати необхідну інформацію, обробляти і структурувати її, використовуючи різні джерела, у тому числі і мережу Інтернет.
• Презентація результатів своєї діяльності з використанням інформаційних технологій.
• Значне підвищення рівня використання наочності на уроці завдяки цифровим технологіям.
• Зростання продуктивності уроку завдяки цифровим технологіям.
• Детальне пояснення матеріалу або розгляд базових питань теми залежно від підготовленості учнів; коригування темпу й об'єму навчального матеріалу завдяки цифровим технологіям.
Після завершення проекту учні зможуть:
-
мати уявлення про цінність природи для життя людей, залежність життя людей від стану навколишнього середовища, про охорону об'єктів неживої і живої природи;
-
знати про значення Червоної книги і заповідних територій для охорони природи.
-
працювати з різними джерелами інформації;
-
обробляти отриману інформацію, тобто оволодіють
навичками функціональної грамотності ;
-
працювати в групах;
-
передбачати наслідки своєї поведінки в природі.
|